کتابخانه عمومی حافظ گرگان

کتابخانه ای - فرهنگی

کتابخانه عمومی حافظ گرگان

کتابخانه ای - فرهنگی

عید سعید فطر

عید فطر روز اول ماه شوال و در پایان ماه رمضان است. عید فطر از مهم‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان است. در کشورهای اسلامی، عید فطر از جمله اعیاد بسیار مهم محسوب می‌شود و معمولاً با تعطیلی رسمی همراه است. در این روز، روزه حرام است و مسلمانان نماز عید برگزار می‌کنند. پرداخت زکات فطره در این روز بر مسلمانان واجب است. در ایران از سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان عید فطر دو روز (روز عید و فردایش) تعطیل است.

سنت‌ مسلمانان در روز عید فطر

در متون اسلامی، توصیه شده است که مسلمانان در روز عید فطر و عید قربان، تن خود را در آب بشویند و غسل کنند. غسل عید، از سنت‌های مسلمانان در روز عید است و در آن فرقی بین مردان، زنان و کودکان نیست. برخلاف غسل جمعه، غسل عید می‌تواند قبل از اذان صبح انجام گیرد. علاوه بر غسل، عطر زدن و مسواک کردن نیز از سنت‌های روز عید فطر است.از سنت‌های مسلمانان در روز عید فطر، تکبیر است. تکبیر در روز عید فطر، برگرفته از آیه‌ای از قرآن است و پیش از نماز عید فطر و شروع خطبه، در خانه‌ها و کوچه و بازار خوانده می‌شود.

عید فطر ۹۴

عید سعید فطر سال ۱۳۹۴ روز شنبه ۲۷ تیرماه است و تعطیلات عید فطر ۱۳۹۴ روزهای شنبه ۲۷ تیر و یکشنبه ۲۸ تیر ماه خواهد بود.

سومین نشست کتاب خوان

سومین نشست کتاب خوان در گلستان با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه ها در گلستان برگزار می شود .

نشست " کتاب خوان"  به میزبانی استان گلستان و بامعرفی و به اشتراک گذاری 12 اثر باحضور جناب آقای مختارپور دبیرکل محترم نهاد کتابخانه های عمومی کشور، کتابداران و نویسندگان و اهالی رسانه و اساتید کتابداری و فعالین حوزه کتاب چهارشنبه 31 تیرماه 94 برگزار می گردد.